3 Temmuz 2014 Perşembe

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ İÇİN KİTAPLARIMI BELİRLEDİM

Herkese kitap dolusu merhaba;

Yaz gelsin de doya doya kitap okuyayım diye düşünürken çok güzel bir blog ve çok faydalı bir etkilikle tanıştım. Sevgili Pınar'ın Pinuccia'nın Kitapları isimli blogunda düzenlediği Yaz Okuma Şenliği. Kitap okumak için oluşan her fırsatı değerlendirmek lazım diye düşünüyorum. Bu yüzden böyle bir etkinliği görüp de katılmamak benim gibi bir kitap kurduna yakışmazdı. Etkinlik detayları için Pinuccia'nın Kitapları bloglarına bakarsınız, gelelim benim kitap listeme.
1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 
Oyunculuğunu çok beğenirim ama birden fazla alanda meşhur olanlara hep biraz temkinli yaklaşırım. Bu yüzden daha önce hiç bir kitabını okumadığım İclal Aydın'ın Yaz Bitmesin isimli kitabı hem bu kategori için, hem de bir şans vermek için ideal.

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Geçen yıl Laurent Gounelle'nin Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer kitabını okumuştum ve yazarın tek okuduğum kitabıydı. Ocak 2014 te yayınlanan Seni Her Şeyin Mümkün Olduğu Yere Götüreceğim kitabını merak ediyordum.  2.kategori kitabım o olacak.


3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Bu benim için oldukça zor bir kategori. Hiç şiir kitabı okumadım. Sırf okumuş olmak için de okumak istemiyorum. Bu yüzden bu kategoriyi şimdilik boş bırakıyorum.

4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.
Honoré de Balzac'in Otuzunda Kadın kitabı içinde bulunduğum yaş itibariyle bu kategoriye çok yakıştı.

5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.
Kişisel gelişim deyince ilk aklıma gelen yazar; Ahmet Şerif İzgören. Tüyap fuarından alıp bir türlü okuma fırsatı bulamadığım kitabı; MOKS Başarıya Giden Yol

6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
Yazarken utanıyorum hala okumadın mı diyeceksiniz diye ama Orhan Pamuk, Kar.



7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.

 Émile Zola'nın Meyhane kitabı elimdeki dünya klasikleri setinden henüz okumadığım bir kitap. Fransız yazara ait olduğu için bu kategori için zannediyorum uygun.

8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.
Kalınlığı beni ürküttüğü için, ve aynı konuyu işleyen başka yazarlar okuduğum için hep ötelediğim Turgut Özakman'ın Diriliş kitabını okumak için vakit geldi sanırım.

9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
Bhutan'dan Himalaya Masalları - Kunzang Choden

10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Fantastik bilim kurgu filmlerini çok sevmeme, Harry Potter ve Yüzüklerin Efendisi gibi efsane kitapları defalarca okumama rağmen şu an gündemimde okunacak bu türde bir kitap yok. Bir de bu tür kitapların seri şeklinde olması kitaba başlama konusunda beni tedirgin ediyor. Memlekete gittiğimde kız kardeşimin kitaplığını bir kurcalarım bakarım, kesin onda vardır fantastik bir şeyler.



11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Gazap Üzümleri - John Steinbeck. Wikipedia da yer aldığına göre  
ABD'de sadece Kaliforniya'da yöre insanını küçük düşürdüğü savıyla yasaklanmış. Baskı tarım şirketlerinden gelmiş. Çok uzun zamandır merak ettiğim bir kitap.

12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Kitap Hırsızı - Markus Suzak

13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.
Akışı Olmayan Sular - Pınar Kür

14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.

Geçen sömestr kardeşimin nişanlısından ödünç almıştım. Büyük ihtimalle kardeşim bu yazıyı okuyunca "nee daha sen okumadın mı bu kitabı" diye kınayacak beni ama napayım bir türlü elime alamadım işte. Ya da kitabı görünce "aaa bu kitap sende miydi" de diyebilirler. Umarım ikincisi olur :)
Cehennem - Dan Brown

15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.
Akgüvercin ile Yeşilsalkım'ın Aşkı - Gülten Dayıoğlu



16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Hem Yunus Nadi Ödülleri roman dalında birinci hemde Duygu Asena Ödülleri roman ödülüne layık görülen Sibel K. Türker'in Hayatı Sevme Hastalığı.

17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.
Einstein Çılgın Teorisyen - Mike Goldsmith


18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.
Çoktan okumam gerekirdi Hamlet - William Shakespeare

19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.
Efsane - İskender Pala


20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.
Şimdiye kadarki şenliklerde en çok okunan türmüş bu kategori, hiç okumadım, gerilmeyi sevmem, uzun süre okuyacağımı da sanmıyorum. Zaten gerçek dünyada yeterince bizi geren, korkutan bir dizi olaylar var, bir de kitap okuyarak gerilmeye hiç gerek yok :)

21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
okumayı planladığım iki kitap arasında kararsızım aslında. Sanırım tercihim Senden Önce Ben - Jojo Moyes olacak. Diğer seçeneğim ise Böğürtlen Kışı - Sarah Jio.

22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.
bu kategoriyi belirlerken yardım almam gerekti açıkcası. Kitaplarla Beslenmek blogunun önerisi ile kitabımı Güneş Çavması - Dünya Varmış şeklinde belirliyorum.


23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
İki Darbe Arasında - İskender Pala



24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.
Kuran-ı Kerim Meali  ilk ne zaman okuduğumu hatırlamıyorum. Fırsat buldukça farklı kişilerin Kuran çevirisini okumaya çalışırım zaten. Ramazan ayında baştan sona tekrar bir kere daha okumalıyım diye düşünüyordum.  Bu kategori için denk geldi.

25. Kategori (10 puan): Yabancı dilde bir kitap veya orijinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap.

The Three Musketeers - Alexandre Dumas

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.
Debbie Macomber'in Blossem sokağındaki maceralarının son 5 kitabını okumamıştım. Sırasıyla Yeni Başlangıçlar Mevsimi, Sevginin Son Dileği, Çiçeklerimi Rüzgara Verdim, İyi ki Geldin. Sonuncusu henüz çevrilmedi bildiğim kadarıyla. Şimdilik hedefim üç tanesini bitirmek.

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.
Benim en ilginç bulduğum kategori bu galiba. Ve elimde tam bu kategoriye uygun, okumadığım iki tane popüler kitap var. Maksim Gorki'nin "Ana" ve Elif Şafak'ın "Baba ve Piç" kitabı.



28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.
Babalar ve Oğullar - Ivan Turgenyev

Madam Bovary - Gustave Flaubert
İvan İlyiç'in Ölümü - Tolstoy


29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Bu kitapların bir çoğu hediye gelmişti. Yazarların daha önce başka kitabını okumadığım için yeni yazarlar için tanışmak adına iyi bir kategori olduğunu düşünüyorum. Bu arada Nora Raleigh Baskin'ı cinsiyeti için gooledan aratmak zorunda kaldım. Ama napayım bu ecnebi isimlerine hiç belli olmuyor :)

Aymesev - Ceyda Kılınç
Sokakta - Bahaeddin Özkişi
Hatasız Düşünme Sanatı - Rolf Dobelli
Sıradışı - Nora Raleigh Baskin


30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.
Yüzbaşının Kızı - Puşkin - 19.yy


Listeye şöyle bir göz atınca 35 kitap saydım. İnşallah hepsini bitirebilirim. Önce elimdekileri bitirip sonra elimde olmayanları satın almayı düşünüyorum. Belki hepsi için bir şeyler yazamam ama beğendiğim kitaplar için mutlaka yorum yaparım blogta.

Herkese bol kitaplı günler..
SEYNEP

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu blog canların grubunda gördün takibe aldım banada bekliyorum mutlaka :)

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...