18 Ağustos 2013 Pazar

Bayram Şekeri Kurabiyeleri

   Merhaba blog dünyasının sevgili takipçileri;

   En son yazdığımdan bu yana Seynepçe'nin dünyasında neler olmuş derseniz, yorucu bir eğitim döneminden sonra okullar kapandı, karneleri verdik ve ardından taşınma işlemlerine başladım. Eski oturduğum evin ulaşımı çok sıkıntılı olduğu için daha merkezi bir yere taşınma kararı almıştım. Uzun arayışlardan sonra hem istediğim konumda,  hem istediğim büyüklükte ve güzellikte, hem de bütçeme uygun bir ev buldum nihayet. Biraz yorucu da olsa içime sindi ve bu yüzden binada telefon kutusu olmaması nedeniyle internetimi bağlatamamı bile göz ardı edebiliyorum :)

   Taşınma bitti, tatil başladı ve ben bu yaz leyleği havada görmüş biri olarak önce Ankara, ardından Van sonra Manisa ve İzmir olmak üzere pek çok yer gezdim. Ramazanın büyük çoğunluğunu Manisa'da ailemle, kız kardeşimin evlilik hazırlıklarıyla geçirdim. Bayramdan sonra da tekrar İstanbul yolları göründü, döndüm ve işimin başına geçtim.

   Tatildeyken sizin için yeni tarifler denedim (kendi canım istediği için değil :P ), vakit buldukça blogta yerini alacaklar. Kursuna gittiğimden beri (bknz: Şeker Hamuruyla Tanışma) denemek istediğim şeker hamurlu kurabiyeleri tatili fırsat bilerek denedim.Bu bayram kardeşimle birlikte misafirlerimize farklı bir şeker ikram etmeyi düşündüğümüz için bayram şeklinde kurabiye kalıbı satın aldık. Malzeme alışverişimizi www.hammaddeler.com adresinden yaptık. inanılmaz hızlıydılar. Sahura doğru, gece saat 2 gibi verdiğimiz siparişler sabah 9 gibi kargoya verilmişti, Öyleki ben daha uyanmadan siparişiniz kargoya verildi maili geldi, siz düşünün artık ne kadar hızlı olduklarını :))

    Başlangıç olsun diye hazır kesilmiş şekerlerden kullandık. Malzeme listemize göz atacak olursak; süsleme şekerleri, harf cetveli, marzipon seti, kurabiye kalıpları ve beyaz renkli şeker hamuru.

Ve ardından aldığımız malzemeler ile önceden hazırladığımız kurabiyeleri süslemeye başladık. Fırından eve  yayılan mis gibi tarçın kokusunu çok sevdiğim için kurabiyeyi tarçınlı zencefilli yaptım. Süslemesinde ise beyaz şeker hamuru üzerine renkli süsleme şekerleri yapıştırmayı tercih ettik.

Kurabiyelerin ortasına bayram mesajı yazmayı unutmadık :) Tabi benim gibi çenesi düşük bir insanın bayram mesajının çok daha uzun olması gerekirdi ama kurabiyemiz de sadece "İyi Bayramlar" yazacak kadar yer vardı :)

Herkese kurabiyelerim kadar şeker günler dileğiyle..
Seynep

Not: Resimler gece çekimi olduğu için biraz parlamış ama inanın kurabiyelerin tatları nefisti :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...